השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    ייצוג משפטי בחשד לגרימת תאונת דרכים

    ייצוג משפטי בחשד לגרימת תאונת דרכים

    עורך דין תאונות דרכים מייצג חשודים ונאשמים בביצוע עבירות לפי דיני התעבורה – החל משלב החקירה הראשוני במשטרה – כאשר הם עדיין בסטאטוס חשודים – ועד ייצוגם כנאשמים בהליך המשפטי המתקיים בבית המשפט – ייצוג משפטי בחשד לגרימת תאונת דרכים.

    בעת ייצוג חשוד בגרימת תאונת דרכים עם נפגעים, קיימת חשיבות רבה לליווי משפטי כבר משלב חקירת התאונה בזירה על ידי המשטרה, וזאת מהסיבה שבשלב זה נאספים ממצאים חשובים מהשטח, ביניהם: סרטונים המתעדים את האירוע, חקירת עדי ראיה ומעורבים, שברי רכבים ועוד. הממצאים הללו יכולים להשפיע במידה ניכרת

    על החלטת המשטרה האם להגיש כתב אישום או לסגור את התיק.

    בנוסף, באם יוחלט בסופו של דבר להגיש כתב אישום כנגד חשוד בגרימת תאונת הדרכים, לממצאים שנמצאו בזירה ועלו בחקירה הראשונית ינתן משקל גבוה בהכרעת הדין בבית המשפט.

    כתב אישום בתאונת דרכים

    עורך דין תעבורה ותאונות דרכים מטפל בתחום תאונות דרכים בהן ישנו חשוד בגרימת התאונה או שכבר הוחלט להגיש נגד אותו חשוד כתב אישום בגין אחריות לגרימת תאונת הדרכים.

    חשוב לעשות הבחנה בין הסוגים השונים של תאונות הדרכים. סיווג תאונות הדרכים נקבע בעיקרו על פי השאלה האם בתאונה נפגע אדם ואם נפגע מה מידת הפגיעה או הפציעה. כפי שיפורט בהמשך, ניתן לחלק את תאונות הדרכים לשלוש קבוצות: תאונת דרכים נזק בלבד; תאונת דרכים עם נפגעים, לפי סוג או חומרת הפגיעה

    שנגרמה; תאונת דרכים קטלנית – תאונה בה נהרג אדם אחד או יותר.

    תאונת דרכים נזק בלבד

    תאונת דרכים מסוג נזק בלבד מוגדרת כתאונה שאירעה עקב עבירת תעבורה כתוצאה ממנה נגרם נזק לרכוש בלבד.

    ככלל, במקרה כזה שוטר יגיע לזירת התאונה רק במקרה שקיים חשש שהתאונה אירעה כתוצאה מעבירת תעבורה חמורה שהיא אחת מאלה: נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סם מסוכן, נהיגה בזמן שהנהג אינו מורשה לנהוג ברכב או נהיגה ברכב שיש בו ליקוי בטיחות חמור.

    מקרים נוספים בהם אמור להגיע שוטר לזירת התאונה הינם כאשר נהג המעורב בתאונה מסרב למסור פרטים אישיים והוא נוכח בזירה או כאשר קיימת הפרעה לתנועה.

    בשאר המקרים, תאונות דרכים מסוג נזק בלבד יטופלו על ידי חברות הביטוח כעניין נזיקי בהתאם לפוליסות הביטוח הקיימות לנהגים המעורבים. מכאן קיימת חשיבות להחלפת פרטים בין הנהגים המעורבים, וזאת לשם העברת הטיפול לחברות הביטוח.

    תאונת דרכים עם נפגעים

    תאונת דרכים עם נפגעים מוגדרת כתאונת דרכים שאירעה עקב עבירת תעבורה כתוצאה ממנה נפגע אדם.

    בשונה מתאונת דרכים מסוג נזק בלבד, בה יגיע לזירת התאונה שוטר רק במקרים חריגים, בתאונה בה נפגע אדם הכלל הינו הגעת שוטרים ובוחן תנועה למקום.

    בהגעת השוטרים למקום תחל בפועל חקירת התאונה. בעניין זה ירשום שוטר הסיור שהגיע למקום את פרטי המעורבים בתאונה, מספרי הרכבים ועדים למקרה. בנוסף, יערוך בירור ראשוני בנוגע לנסיבות בהן נגרמה התאונה. כאשר יגיע לזירה בוחן התנועה הוא יקבל לידיו את כל החומר והממצאים אותם אסף צוות המשטרה הראשון שהגיע, ומעתה ואילך יוביל בוחן התנועה את חקירת התאונה.

    בוחן התנועה יבצע בחינה ראשונית לכלי הרכב המעורבים בתאונה, יחקור את זירת התאונה והממצאים שנאספו בה ויתפוס פריטים אשר רלוונטים לחקירת התאונה. המטרה המרכזית של עבודת הבוחן בזירה הינה לקבוע את נסיבות התאונה.

    כחלק מסמכויותיו, רשאי בוחן התנועה ליטול מהנהג המעורב בתאונה את רישיון הנהיגה ולזמנו לשימוע בפני קצין משטרה, אם סבר כי התאונה אירעה בשל עבירה שעבר הנהג – בתאונה בה נחבל אדם או ניזוק רכוש רשאי קצין משטרה לשלול רישיון לתקופה של 60 ימים.

    בסיום עבודת הבוחן יועבר תיק החקירה לממונה על יחידת חקירות תאונות דרכים בצירוף סיכום תיק החקירה.

    בסיומו של ההליך החקירתי יוחלט האם לסגור את תיק החקירה או להעבירו ליחידת תביעות אזורית לשם הגשת כתב אישום נגד מי שמסתמן כאשם בגרימת התאונה. אפשרות נוספת הינה לסגור את תיק החקירה בגין גרימת תאונת הדרכים, אך במקום זאת לרשום דוח תעבורה כנגד מי שעבר עבירת תעבורה שתאונת הדרכים לא נגרמה בגינה.

    מעורבים בתאונת דרכים עם נפגעים, מה עליכם לעשות?

    דבר ראשון, מיד בסמוך לאירוע התאונה יש להזמין את כוחות ההצלחה לשם טיפול ופינוי פצועים. בנוסף, יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות והבטיחות הקיימים כדי למנוע פגיעות נוספות בנפש או ברכוש. בין היתר, יש להפעיל פנסים מהבהבים, להציב משולש אזהרה ולנקוט בכל דרך שתאפשר לנהגים או עוברי דרך אחרים בסביבה להבחין שמדובר בזירת תאונה ולנקוט באמצעי זהירות נדרשים. לייעוץ והכוונה מאת עורך דין תאונת אופנוע צרו קשר.

    מיד בהגעת גורמי המשטרה למקום ולאחר הטיפול המיידי בהפחתת הסיכון לעוברי דרך אחרים, תחל בפועל חקירת האירוע – כל מה שתאמרו מעתה ואילך יהיה חלק מחומר החקירה, כך ששיחת אגב על איך אירעה התאונה יכולה מהר מאוד להפוך לחקירה תחת אזהרה בחשד לגרימתה.

    אם בוחן התנועה במקום יאמר לכם כי זכותכם להיוועץ בעורך דין, עליכם להבין כי משמעות הדבר הינה שאתם חשודים בגרימת התאונה.

    השלב הזה בחקירה הינו שלב קריטי, לפיו יקבע האם יוגש נגדכם כתב אישום בגרימת התאונה, מכאן שישנה חשיבות לקבלת ייעוץ משפטי טרם החקירה.

    הוגש כנגדך כתב אישום בגין גרימת תאונת הדרכים, מה עושים?

    בהחלטה להגיש נגדך כתב אישום בגין גרימת תאונת הדרכים בעצם אומרת המשטרה שיש די ראיות להביא להרשעתך בגרימת התאונה.

    בשלב זה, אם עדיין לא פנית לייעוץ משפטי, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה ותאונות דרכים שילווה אותך בתהליך, יגבש את אסטרטגיית ההגנה בתיק בכלל ובניהולו בבית המשפט בפרט.

    במסגרת זו יבחן עורך הדין את הראיות הקיימות בחומר החקירה, ינסה לאתר כשלים בעבודת חוקרי המשטרה ויבדוק האם נחוץ להציג חוות דעת מנוגדת מטעם ההגנה.

    ייצוג משפטי בחשד לגרימת תאונת דרכים – תאונת דרכים קטלנית

    תאונת דרכים קטלנית הינה תאונת דרכים שנהרג בה אדם, או תאונת דרכים שנפגע בה אדם ומת מאוחר יותר כתוצאה מן הפגיעה, ובלבד שהוכח הקשר בין אירוע התאונה למותו של אותו אדם.

    הליך החקירה בתאונת דרכים קטלנית דומה להליך החקירה בתאונת דרכים עם נפגעים, כאשר קיימים מספר הבדלים עיקריים:

    ההליך המשפטי בבית המשפט מנוהל על ידי הפרקליטות ולא על ידי התביעה המשטרתית, זאת בשל העובדה שמדובר בעבירה חמורה יותר.

    משך פסילת רישיון הנהיגה – בתאונת דרכים קטלנית חייב קצין משטרה לפסול את רישיון הנהיגה לתקופה של 90 ימים אם הוא סבור שיוגש כתב אישום נגד הנהג.

    הבדל מהותי נוסף הינו העובדה שבגין הרשעה בתאונת דרכים קטלנית מוטל, בדרך כלל, עונש מאסר בפועל. מחפשים ייצוג בנושאי ביטול פסילה מנהלית? צרו קשר בהקדם.

    היקף חומר החקירה בתאונת דרכים קטלנית רב הרבה יותר מתיק חקירה בתאונת דרכים עם נפגעים, ויכיל חוות דעת של מספר בוחנים וגורמי מקצוע נוספים, אשר יצטרפו לצוות החקירה המשטרתי. דבר זה מצריך היערכות מקיפה גם של צוות ההגנה אשר ינסה להטיל ספק בממצאי התביעה וכך ינסה להוביל לזיכויו של הנאשם – לשם

    דוגמה, במרבית הפעמים מצרפים בוחן מומחה מטעם ההגנה שתפקידו להטיל ספק במסקנות הבוחן המשטרתי, לעיתים מצטרף לצוות מומחה הנדסי אשר אמון על הממצאים המוצגים בתחום הטכני ועוד מומחים לפי נסיבות התיק.

    מאמר זה נכתב על ידי עו"ד דניאל חי עזרא שאת התמחותו המשפטית עשה בבית המשפט השלום לתעבורה בנצרת. במסגרת התמחותו עסק עו"ד דניאל חי עזרא בתחום דיני התעבורה בכלל ותאונות הדרכים בפרט.

    * הערה: מאמר זה הינו למטרת מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני עם עורך דין תחבורה, העוסק בתחום דיני התעבורה. בנוסף, אין הדבר מהווה המלצה או תחליף לייעוץ טרם חקירה במשטרה או כל הליך מינהלי או פלילי אחר המתקיים בעניין.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    דילוג לתוכן