השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין לענייני תעבורה בראשל"צ

    עורך דין לענייני תעבורה בראשל"צ

    מאמר מאת עו"ד דניאל חי עזרא, עורך דין לענייני תעבורה בראשל"צ. עו"ד דניאל חי עזרא שירת בעברו כמפקד בית הסוהר השיקומי חרמון וכיום הינו עורך דין בתחום הפלילי והתעבורה.

    מהם חוקי התעבורה בישראל ואיך כל זה קשור לעורך דין לענייני תעבורה בראשלצ?

    כלל החוקים והתקנות המסדירים את תחום התחבורה בישראל מבוססים על פקודת התעבורה, שהיא בעצם מטריית העל של חוקי התעבורה בישראל.

    החוקים הללו מגדירים את סוגי העבירות בתחום ואת הסנקציות הננקטות כנגד מבצעי עבירות התעבורה – הסנקציות על מורשעים בעבירות תעבורה נעות בין הטלת קנסות, כאשר מדובר ברף העבירות הנמוך יותר בחוק, דרך פסילת רישיון נהיגה, וכלה בעונשי מאסר מאחורי סורג ובריח כאשר מדובר בעבירה חמורה – לדוגמה, נהיגה

    בפסילה בנסיבות מסויימות, גרימת חבלות של ממש בדרגה גבוהה לנפגע תאונת הדרכים, גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים ועוד.

    עורך דין לענייני תעבורה בראשל"צ עוסק בדיני התעבורה ותאונות דרכים, והוא מייצג חשודים ונאשמים בעבירות לפי חוקי התעבורה.

     

    עורך דין לענייני תעבורה בראשל"צ – כיצד מתנהלת חקירת משטרה בעבירות תעבורה?

     

     

    עורך דין תעבורה בראשון לציון

     

    תחום המשפט בעבירות תעבורה מתנהל בהתאם לחוק סדר הדין הפלילי. מכאן, שגם נהגים שומרי חוק בדרך כלל, יכולים להיקלע למצב שבו מתנהלת נגדם חקירה משטרתית או מוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט.

    בעבירות תעבורה חמורות – כמו גרימת תאונת דרכים עם נפגעים בדרגת חבלות של ממש או תאונת דרכים קטלניתתחל חקירת המשטרה כבר בשטח – בזירת התאונה.

    כדאי להכיר שניהול חקירת המשטרה בתיק תעבורה מתנהל באופן דומה לזה המתנהל בתיק פלילי. מכאן, שגם חקירת המשטרה בנושא תתנהל לפי סדר הדין הפלילי.

    כאמור, חקירת המשטרה תחל בדרך כלל מיד בסמוך לביצוע העבירה. בסוף שלב החקירה יוחלט האם להגיש כתב אישום כנגד חשוד בביצוע העבירה. ההחלטה בעניין זה תתקבל על ידי רשויות התביעה השונות – בעבירות קלות אחראית על כך התביעה המשטרתית, ובעבירות חמורות אחראית על כך פרקליטות המדינה.

    למשל, כאשר אירעה תאונת דרכים תערוך המשטרה חקירה כדי למצוא את האשם בגרימת התאונה.

    בוחן התנועה המשטרתי הוא זה שינהל את החקירה מטעם המשטרה והוא גם הגורם המקצועי אשר יעביר את תיק ההחלטה, בצירוף המלצותיו, לגורמים המחליטים.

    דוגמה. נניח וישנו חשוד בעבירה של גרימת מוות ברשלנות (מדובר בעבירה חמורה שהעונש עליה, במרבית המקרים, הינו עונש מאסר בפועל). תיק החקירה במקרה כזה יועבר מבוחן התנועה לידי הפרקליטות לצורך בחינה והחלטה האם להגיש כתב אישום. אם יווכח לאנשי הפרקליטות כי בתיק החקירה יש די ראיות המוכיחות את

    אשמתו של החשוד בגרימת התאונה יוגש כתב אישום.

    מכאן החשיבות הגבוהה של ליווי חשוד כבר החל משלבי החקירה הראשוניים, שלבים בהם עוד ניתן להשפיע בשאלה האם להגיש כתב אישום.

    לסיום. חשוב להכיר בעובדה שחקירה במשטרה משפיעה מאוד על כלל הנחקרים ובעיקר על נהגים נורמטיביים – שומרי חוק – שאינם מורגלים בסיטואציה הפלילית ונמצאים בלחץ מאוד גדול בעת החקירה. כך, שכל אמירה שלהם עלולה להוביל, מבלי לדעת על כך, להפללתם.

     

    דניאל חי עזרא – עורך דין לענייני תעבורה בראשל"צ

     

    מאמר זה נכתב על ידי עו"ד דניאל חי עזרא. עורך הדין דניאל חי עזרא שירת בעברו כקצין במשטרת ישראל ובין היתר פיקד על בית הסוהר חרמון. משך שנתיים התמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות דרכים בבית משפט השלום לתעבורה.

    עו"ד דניאל חי עזרא עוסק, בין היתר,  בליווי וייצוג חשודים בביצוע עבירות תעבורה ותאונות דרכים.

    * הערה: מאמר זה הינו למטרת מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני עם עורך דין העוסק בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים. בנוסף, אין הדבר מהווה המלצה או תחליף לייעוץ טרם חקירה במשטרה או כל הליך מינהלי או פלילי אחר המתקיים בעניינו של אדם כלשהו.

     

     

     

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    דילוג לתוכן