השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין תעבורה באזור ראשל"צ

    עורך דין תעבורה באזור ראשל"צ

    תחום התמחותו של עורך דין תעבורה באזור ראשל"צ הינו בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים, והוא מלווה ומייצג חשודים ונאשמים בהליכים המתנהלים נגדם לפי חוקי התעבורה.

    החוק הרלוונטי המסדיר את תחום התעבורה בישראל הוא פקודת התעבורה. פקודת התעבורה ותקנות התעבורה מסדירות את עיקרי החקיקה בתחום התחבורה והתעבורה. לאלה אפשר להוסיף את החקיקה בתחום.

    החוקים הללו מגדירים את כל ענייני התעבורה בישראל, ביניהם את סוגי העבירות והענישה בצידן, עולם רשיונות הרכב ורשיונות הנהיגה ועוד.

    עורך דין תעבורה באזור ראשל"צ מייצג מקרים המתנהלים מול רשויות המשטרה והמשפט באזור ראשון לציון והסביבה.

     

    מהו הליווי המשפטי אותו תקבלו מעורך דין תעבורה באזור ראשל"צ?

    לא כולם יודעים, אבל משפט התעבורה בישראל שייך לתחום המשפט הפלילי ומתנהל לפי סדר הדין הפלילי. פירושו של דבר הוא, שההליך המתקיים אל מול חשוד או נאשם בעבירות לפי חוקי התעבורה מתנהל באופן דומה למשפטים פליליים אחרים.

    הסנקציות המוטלות על מורשעים בעבירות תעבורה נעות בין הטלת קנסות – כאשר מדובר בעבירות קלות יחסית – ועד הטלת מאסר מאחורי סורג ובריח כאשר מדובר בעבירות חמורות, כמו למשל נהיגה בפסילה בנסיבות מיוחדות, גרימת חבלות קשות – חבלות של ממש בדרגה גבוהה – לנפגע תאונת הדרכים, גרימת מוות ברשלנות

    בתאונת דרכים ועוד.

     

    איך מתנהלת חקירת משטרה בגין ביצוע עבירות תעבורה?

     

     

    כאשר ישנו חשד לביצוע עבירת תעבורה תקיים המשטרה חקירה ובסופה יוחלט האם להגיש כתב אישום כנגד החשוד בביצוע העבירה.

    נביא כדוגמה מקרה שבו אירעה תאונת דרכים קטלנית – חשוב לציין, כי הליך דומה מתקיים בכל מקרה של חשד לביצוע עבירת תעבורה חמורה – המשטרה, כאמונה על אכיפת החוק בישראל, תיפתח בחקירה ובסופה יועברו המלצות לרשויות התביעה – במקרה זה לפרקליטות – לצורך החלטה האם להגיש כתב אישום.

    חשוב לדעת, כי חקירת המשטרה תתחיל בזירת התאונה ומי שיבצע אותה יהיה בוחן התנועה שהוא הגורם המוסמך מאת משטרת ישראל לערוך חקירת תאונות דרכים.

    שלב החקירה בזירה כולל איסוף נתונים מזירת התאונה, תשאול עדים בשטח וחקירת החשוד בגרימת התאונה.

    בסופה של החקירה – שחלקה יהיה בשטח וחלקה בחדרי החקירות –  יועבר התיק לפרקליטות להחלטה האם להגיש כתב אישום. אם רשויות התביעה יסיקו מחומר החקירה המוצג להם, שקיים סיכוי סביר להרשעת נאשם בבית המשפט יוגש כתב אישום.

    במידה ויובן על ידי רשויות התביעה כי הראיות בתיק אינן מוכיחות ברמת וודאות של מעבר לספק סביר את אחריות הנאשם לביצוע העבירה, הרי שיוחלט לסגור את תיק החקירה ובמקרה כזה לא יוגש כתב אישום.

    חשיבות הייצוג המשפטי של עורך דין תעבורה באזור ראשל"צ נובעת מכך, שכל ממצא בשטח או אמירה של החשוד בגרימת תאונת הדרכים יכולה להכריע את הכף האם יוגש כתב אישום או לא.

    וגם אם בכל זאת יוגש כתב אישום, הרי שההליך עובר להתנהל בבית המשפט וגם שם ינסה עורך הדין ליצור את אותו ספק בחומר הראיות כדי להביא לזיכויו של הנאשם או לכל הפחות להגיע להסדר טיעון מקל מול רשויות התביעה.

     

    דניאל חי עזרא – עורך דין תעבורה באזור ראשל"צ

    מאמר זה נכתב על ידי עו"ד דניאל חי עזרא. עורך הדין דניאל חי עזרא שירת בעברו כקצין במשטרת ישראל ובין היתר פיקד על בית הסוהר חרמון. משך שנתיים התמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות דרכים בבית משפט השלום לתעבורה.

    עו"ד דניאל חי עזרא עוסק, בין היתר,  בליווי וייצוג חשודים בביצוע עבירות תעבורה ותאונות דרכים.

    * הערה: מאמר זה הינו למטרת מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני עם עורך דין העוסק בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים. בנוסף, אין הדבר מהווה המלצה או תחליף לייעוץ טרם חקירה במשטרה או כל הליך מינהלי או פלילי אחר המתקיים בעניינו של אדם כלשהו.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    דילוג לתוכן