השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין תעבורה בבאר שבע ייעוץ חינם

    פעמים רבות גם נהגים שומרי חוק בדרך כלל יכולים להיקלע למצב שבו הם נאשמים בביצוע עבירת תעבורה או חלילה מכך מואשמים בגרימת תאונת דרכים עם נפגעים.

    כשמדובר בעבירות תעבורה חמורות – למשל תאונת דרכים עם נפגעים ברמת חבלות של ממש או תאונת דרכים קטלנית–  רצוי וכדאי לפנות לעורך דין תעבורה בבאר שבע ייעוץ חינם אשר ידע להנחות אתכם מה חשוב לעשות בשלבים הראשונים.

    חשוב מאוד לדעת, כי ניהול נכון של תיק התעבורה, לא כל שכן תיק תעבורה חמור,  בשלב החקירה כבר מעניק סיכויים רבים יותר להשיג תוצאות טובות בהמשך – יש בו כדי להשפיע על ההחלטה האם להגיש כתב אישום. גם אם הוחלט להגיש כתב אישום, ניהול נכון בשלבים הראשונים יכול להשפיע לחיוב על התוצאה אשר ניתן להשיג

    בבית המשפט.

    לא הכל יודעים, אבל ניהול ההליך החקירתי והמשפטי בתיק תעבורה מתקיים באזור בו בוצעה העבירה ללא קשר למקום מגורי החשוד או הנאשם (מי שהוגש נגדו כתב אישום).

    לדוגמה, אם על פי המשטרה העבירה בוצעה באזור באר שבע חקירת המשטרה תתבצע על ידי גורמי אגף התנועה בתחנות המשטרה באר שבע. במידה והליך החקירה יסתיים עם המלצות להגיש נגדכם כתב אישום, הרי שכתב האישום יוגש לבית המשפט השלום לתעבורה בבאר שבע ובו תצטרכו לנהל את ההליך המשפטי.

    עורך דין תעבורה באר שבע ייעוץ חינם יוכל לייעץ ולהכווין אתכם בנבכי ניהול התיק התעבורתי – הן בשלב הליכי החקירה והן בשלב ניהול התיק בבית משפט.

    מאמר זה נכתב על ידי עורך דין תעבורה דניאל חי עזרא, בעברו קצין משטרה ומפקד בית הסוהר חרמון. את הכשרתו המשפטית עשה עורך הדין דניאל חי עזרא בבית המשפט השלום לתעבורה.

     

    למה חשוב לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין תעבורה בבאר שבע ייעוץ חינם?

    עורך דין תעבורה בבאר שבע ייעוץ חינם

    תיקי עבירות התעבורה מתנהלים על פי סדר הדין הפלילי. עובדה זאת גורמת לכך שהרבה מאוד אנשים, שומרי חוק בדרך כלל, נתקלים בפעם הראשונה עם הדין הפלילי בשלב מאוחר יחסית – כאשר הם מואשמים בביצוע עבירת תעבורה ומוגש נגדם כתב אישום לבית משפט.

    נגזרת מכך, שתיקי התעבורה מתנהלים לפי סדר הדין הפלילי, הינה העובדה שחקירות המשטרה מתבצעות אף הן באופן דומה לחקירת חשודים בעבירות פליליות אחרות.

    מכאן חשיבות ההתייעצות עם עורך דין תעבורה בבאר שבע ייעוץ חינם, זאת כדי להתכונן כראוי לחקירת המשטרה. עניין זה מקבל משנה תוקף כאשר מדובר באנשים נורמטיביים – שומרי חוק – אשר אינם מורגלים בסיטואציה הפלילית, ולכן כל אמירה שלהם בעת חקירה במשטרה עלולה להוביל, מבלי לדעת על כך, להפללתם.

    הליווי משפטי בתיקי תעבורה

    פקודת התעבורה (נוסח חדש), תשכ"א – 1961 היא החוק המרכזי בכל הקשור לתחום התעבורה בישראל. פקודת התעבורה ונגזרותיה – תקנות התעבורה ופסיקות בתי המשפט בעניין – מגדירות את החוקים והכללים בתחום התעבורה בישראל. מצד אחד, חוקים אלה מגדירים את הענישה בתחום התעבורה, ומצד שני את העניינים

    הטכניים – כגון רשיונות נהיגה ורישוי רכבים.

    מדרג הענישה בעבירות תעבורה נע בין קנסות כספיים – בעבירות קלות – ועד עונשי מאסר של ממש בעבירות חמורות כגון: גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים.

    בצד העונשים הללו בתי המשפט יכולים לקבוע עונשים נוספים, לדוגמה: פסילת רישיון לתקופות מסויימות, עונשי פסילת רישיון על תנאי ואף עונשי מאסר על תנאי בעבירות חמורות.

     

    מהי חקירת משטרה בתיק תעבורה?

    בדרך כלל בעת ביצוע עבירת תעבורה חמורה תפתח המשטרה בחקירה אשר בסופה יוחלט האם להגיש כתב אישום כנגד חשוד בביצוע העבירה – החלטה האם להגיש כתב אישום נתונה לרשויות התביעה: בעבירות תעבורה קלות אמונה על כך התביעה המשטרתית ובעבירות תעבורה חמורות אחראית על כך פרקליטות המדינה.

     

    לדוגמה, כאשר אירעה תאונת דרכים קטלנית תערוך המשטרה חקירה כדי למצוא את האחראי לגרימת התאונה. מי שינהל את החקירה מטעם המשטרה יהיה בוחן התנועה, שהוא הגורם המקצועי לחקירת עבירות תעבורה. בסופה של החקירה יועבר החומר לידי הפרקליטות – בעבירת גרימת מוות ברשלנות שנחשבת עבירה חמורה

    מאוד הפרקליטות היא הקובעת האם להגיש כתב אישום – שם יוחלט האם ישנן דיי ראיות המספיקות להוכחת אשמתו של החשוד בבית המשפט.

    כדי שבית משפט ירשיע נאשם בביצוע עבירות תעבורה על התביעה להוכיח את אשמתו של הנאשם ברמת וודאות גבוהה מאוד – מעבר לספק סביר – כך, שאם חקירת המשטרה מלאה בפגמים וישנם "חוסרים ראייתיים" יקשה מאוד על הפרקליטות להוכיח את אשמת החשוד בבית המשפט.

    מכאן החשיבות הגדולה של קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין תעבורה בבאר שבע, אשר ייעץ בשלבי החקירה ואיסוף הממצאים בזירה, וינסה לאתר את אותם פגמים ראייתיים שייהוו נקודת פתיחה טובה יותר בעת שקילת ההחלטה של הפרקליטות האם להגיש כתב אישום בתיק. הדבר תורם גם אם יוחלט להגיש כתב אישום – ניהול הליך

    המשפט בבית המשפט כאשר ישנם פגמים ראייתיים בתיק החקירה יכולה לסייע מאוד לנאשם בעת ניהול התיק.

     

    דניאל חי עזרא – עורך דין תעבורה בבאר שבע

     

    מאמר זה נכתב על ידי עו"ד דניאל חי עזרא. עורך הדין דניאל חי עזרא שירת בעברו כקצין במשטרת ישראל ובין היתר פיקד על בית הסוהר חרמון. משך שנתיים התמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות דרכים בבית משפט השלום לתעבורה.

    עו"ד דניאל חי עזרא עוסק, בין היתר,  בליווי וייצוג חשודים בביצוע עבירות תעבורה ותאונות דרכים.

    * הערה: מאמר זה הינו למטרת מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני עם עורך דין העוסק בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים. בנוסף, אין הדבר מהווה המלצה או תחליף לייעוץ טרם חקירה במשטרה או כל הליך מינהלי או פלילי אחר המתקיים בעניינו של אדם כלשהו.

     

     

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    דילוג לתוכן