השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עורך דין תעבורה בחיפה והצפון

    אישום בעבירת תעבורה אינו פוסח על נהגים נורמטיביים – כאלה הנוהגים שנים רבות ורק לעיתים רחוקות הואשמו בביצוע עבירות תעבורה. חשוב לדעת, כי כל נהג בימי חייו עלול להיקלע לסיטואציה של תאונת דרכים או האשמה בעבירת תעבורה אחרת.

    כך למשל, בעת נסיעה ברכב אתם עלולים להיקלע לסיטואציה בה תואשמו בביצוע עבירת תעבורה או חלילה תהיו מעורבים בתאונת דרכים.

    אם על פי המשטרה העבירה בוצעה באזור חיפה או הצפון, חקירת המשטרה תוטל על המשטרה בחיפה או משטרת המחוז הצפוני. במידה ובסופו של דבר יוחלט להגיש נגדכם כתב אישום, תוזמנו להתייצב באחד מבתי המשפט בחיפה או בצפון – לבתי משפט אלה הסמכות החוקית לדון בעבירות המבוצעות באזור חיפה והצפון.

    עורך דין תעבורה בחיפה והצפון מטפל במקרים בהם הוגש כתב אישום בגין עבירת תעבורה קלה או חלילה עבירת תעבורה קשה יותר, כמו תאונת דרכים חבלות של ממש בחיפה והצפון.

    עורך דין תעבורה בחיפה והצפון ייצג אתכם בכל ההליך המתקיים נגדכם – החל מחקירת המשטרה וכלה בדיון שייערך בעניינכם בבית משפט. זהו השירות אותו מעניק משרד עורך הדין דניאל חי עזרא, בעברו קצין משטרה ומפקד בית הסוהר חרמון.

     

    עורך דין תעבורה בחיפה והצפון – מהו ייצוג משפטי?

     

    החוק המרכזי המסדיר את תחום עבירות התעבורה בישראל הוא פקודת התעבורה (נוסח חדש), תשכ"א – 1961. פקודת התעבורה יחד עם תקנות התעבורה מגדירות את כלל החוקים והכללים בתחום התעבורה, בין היתר הם מגדירים את העניינים הקשורים לרשיונות הנהיגה, רשיונות הרכב, עבירות התעבורה והעונשים בצידן ועוד .

    לא רבים יודעים, אבל משפט עבירות התעבורה בישראל מתנהל לפי סדר הדין הפלילי – מה שגורם לכך שהרבה מאוד אנשים נורמטיביים, אלה שהעולם הפלילי זר להם, נתקלים לראשונה בדין הפלילי כשהם נאשמים בעבירת תעבורה חמורה – קרי כשמוגש נגדם כתב אישום לבית המשפט.

    חשוב לומר, כי החקירה המשטרתית המתנהלת נגד חשוד בביצוע עבירת תעבורה מתנהלת באופן דומה לחקירה מול חשודים בביצוע עבירות פליליות אחרות, כגון: אלימות קשה, גניבות ועוד.

    נכון להדגיש בעניין הזה, כי אנשים טובים הנקלעים לראשונה לחקירה פלילית מצויים בלחץ גדול מאוד– דבר היכול להשפיע לרעה על תוצאות החקירה.

    הרשעה בביצוע עבירת תעבורה על ידי בית המשפט מחייבת הטלת עונשים מסוגים שונים בהתאם לחומרת העבירה שבוצעה. העונשים נעים בין קנסות בעבירות קלות ועד עונשי מאסר בעבירות חמורות – למשל, הרשעה בעבירת גרימת מוות ברשלנות עלולה להוביל למאסר בבית הסוהר, כך גם הרשעה בעבירה של נהיגה בפסילה

    בחלק מהמקרים ועוד.

     

    כיצד מתנהלת חקירת המשטרה בתיק תעבורה?

     

    כאשר ישנו חשד לביצוע עבירת תעבורה חמורה תפתח המשטרה בחקירה ובסופה יוחלט האם להגיש כתב אישום נגד החשוד בביצועה.

    לדוגמה, כאשר אירעה תאונת דרכים עם נפגעים תפתח המשטרה בחקירה כדי למצוא את הנהג האחראי לגרימת התאונה. בסופו של דבר, לאחר סיום פעולות החקירה, יועבר החומר החקירתי בתיק ליחידת התביעות המשטרתית – בעבירות חמורות כדוגמת גרימת מוות ברשלנות או תאונת "פגע וברח" יועבר החומר לפרקליטות שהיא

    האחראית לניהול התיקים הללו – ושם יוחלט האם להגיש כתב אישום ונגד מי.

    ברוב המקרים, חקירת תאונת דרכים תחל כבר בזירת התאונה. חקירה כזו תבוצע על ידי בוחן תנועה משטרתי, שהוא הגורם המשטרתי המקצועי לטיפול בחקירות כאלה.

    בוחן התנועה יאסוף ממצאים הנמצאים בזירה שיסייעו לו בהליך החקירה. הממצאים הללו, יכולים להיות שברי חלקי רכב שנמצאו בזירה, כתמי דם, תשאול עדי ראיה וכל דבר שיכול להשפיע על מהלך החקירה.

    לאחר סיום החקירה יועבר החומר לרשויות התביעה, אשר יחליטו האם להגיש כתב אישום כנגד הנהג האחראי לגרימת התאונה.

     

    איך מחליטים האם להגיש כתב אישום כנגד נאשם בגרימת תאונת דרכים?

     

    כתב האישום הוא מסמך משפטי המוגש לבית המשפט ובו מפורטים סעיפי העבירה המיוחסים לנאשם. כתב האישום הוא המסמך המסכם את הפעילות החקירתית שביצעה המשטרה.

    אם כן, מתי יוגש כתב אישום?

    כדי שרשויות התביעה יחליטו האם להגיש כתב אישום עליהן לבחון את חומר החקירה שהוגש להם על ידי בוחן התנועה. המטרה המרכזית של בחינת חומר החקירה על ידי רשויות התביעה הינה בדיקה האם קיימת בתיק החקירה תשתית ראייתית מספקת להוכחת אשמתו של הנאשם בבית המשפט.

    חשוב לדעת, כי כדי שבית המשפט ירשיע נאשם בהליכים פליליים – כפי שאמרנו הליך חקירה בעבירות תעבורה הינו הליך פלילי –  צריך שבתיק החקירה יהיו ראיות המוכיחות מעל לכל ספק סביר את אחריותו של הנאשם ( מדובר ברף גבוה של מעבר ל-90%).

    במידה ורשויות התביעה יסיקו שהראיות בתיק אינן מוכיחות ברמת וודאות גבוהה את אחריות הנאשם, הרי שיוחלט, בדרך כלל, לסגור את תיק החקירה ולא להגיש כתב אישום.

    חשיבות הייצוג המשפטי של עורך דין תעבורה בחיפה והצפון כבר מהשלבים המוקדמים מקורה בכך, שכל ממצא בזירה או פעולת חקירה המבוצעת משפיעה מאוד על ההחלטה אם בכלל להגיש כתב אישום או על ניהול ההליך בבית המשפט – ניהול הליך בבית משפט כאשר ישנם פגמים או חוסרים בחומר הראיות מהווה נקודת פתיחה

    טובה בניסיון לסיים את התיק בבית המשפט בהסדר נוח לנאשם.

    בעניין הזה, עורך דין תעבורה מומלץ יכול לסייע מאוד ולשנות את התמונה לחלוטין, זאת בשל הידע הרחב שלו והניסיון הרב בניהול תיקים דומים מול רשויות התביעה.

     

    דניאל חי עזרא – עורך דין תעבורה בחיפה והצפון

    מאמר זה נכתב על ידי עו"ד דניאל חי עזרא. עורך הדין דניאל חי עזרא שירת בעברו כקצין במשטרת ישראל ובין היתר פיקד על בית הסוהר חרמון. משך שנתיים התמחה בתחום דיני התעבורה ותאונות דרכים בבית משפט השלום לתעבורה.

    עו"ד דניאל חי עזרא עוסק, בין היתר,  בליווי וייצוג חשודים בביצוע עבירות תעבורה ותאונות דרכים.

    * הערה: מאמר זה הינו למטרת מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני עם עורך דין העוסק בתחום דיני התעבורה ותאונות הדרכים. בנוסף, אין הדבר מהווה המלצה או תחליף לייעוץ טרם חקירה במשטרה או כל הליך מינהלי או פלילי אחר המתקיים בעניינו של אדם כלשהו.

     

     

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    דילוג לתוכן